Followers

Sunday, January 23

Jom Bergelak Ketawa

Posted by Abdullah Imrran As-Sabar on 8:05 PM 1 comments


Ada seorang pelancong singgah di sebuah pekan kecil dalam keadaan kepenatan. Beliau berhenti di sebuah hotel untuk menginap semalaman. Tetapi hotel itu sudah penuh …
Pelancong: Encik..saya tidak kesah tidur di mana..asalkan ada katil..tolong carikan untuk saya… “..rayu pelancong itu kepada pengurus hotel tersebut..
Pengurus Hotel:Kalau encik tidak kesah boleh berkongsi bilik dengan seorang penginap… dia dan kamu boleh bahagi dua bill hotel ini nanti..
Pelancong: Phh..bagus..saya setuju
Pengurus Hotel: Tetapi ada satu masalah sedikit dengan penginap tersebut..beliau amat kuat berdengkur apabila tidur… kadangkala menggangu penginap di bilik sebelah..Adakah encik tidak kesah?
Pelancong: Tidak mengapa…
Keesokkan harinya pelancong itu turun ke loby hotel dengan wajah yang segar dan ceria..Pengurus hotel itu melihat pelancong tersebt lalu berkata…
Pengurus Hotel:Lena tidur malam tadi encik?
Pelancong:Sangat lena..terima kasih..
Pengurus Hotel: Encik tiada masalah dengan penginap yang berdengkur kuat itu ke?
Pelancong:Tidak lansung..saya telah mendiamkan dia…
Pengurus Hotel: Bagaimana encik melakukannya?
Pelancong: Sedang dia tidur sambil berdengkur kuat… saya datang kepadanya dan mencium pipinya lalu saya kata kepadanya “Selamat Malam… sayang”… lepas tu dia terus bangun dan berjaga sepanjang malam….


1 Response so far:

Anonymous said...

Sangat barang bagus..