Followers

Wednesday, May 19

Semalam yang hilang

Posted by Abdullah Imrran As-Sabar on 10:27 PM 0 comments

Duduk terpaku aku di jendela kamar memerhatikan keindahan bintang ciptaan Ilahi. Bagaikan baru semalam kenangan bersama dia. Bagaikan baru semalam berbual-berbual dengan dia. “Dam, nape termenung tu?”lamunanku tesentak sebentar. “Oh mak,tak da ape-ape mak, cume tengah celaru fikiran Adam, mak masuklah tidur dulu.”

************************************

Asikin, nama itu lah yang telah mencuri hatiku. Yang telah membawa jauh pergi bersama kenangan yang bagiku cukup indah. Indah dari segi akhlak, paras rupa dan kesopanannya cukup membuat mana-mana hati lelaki tertawan dan mudah terpaku. Itu termasuk diriku.

Sewaktu membuat kerja subjek Biologi, handphone ku berbunyi. “Ah,sape je la yang mesej malam-malam macam ni. Malaslah aku nk layan, buat kerja lagi bagus.”getus hati kecilku. Selesai kerja rumah di buat. Aku perlu menunaikan tanggungjawabku sebagai seorang hamba Allah.

Selang lima minit hanphoneku berbunyi lagi. Kali ni bertalu-talu bunyi nada yang menandakan mesej yang banyak di hantar kepadaku. “Aduh, sapa la yang bagi mesej ni,tak tau dah malam ke,”aku membebel sendirian. Sambil melipat sejadah, aku membaca mesej. “aik, sampai tiga mesej dia hantar,sapa la ni” aku berbicara sendiri.

“Assalamualaikum, ni Adam Ahmad kan?”

“Assaalamualaikum, tengah buat apa tu?”

“Aik, sombongnya dia tak nak layan mesej saya”

“Hmmm,nak balas ke tak aerk?”getus hatiku.

“Wa’alaikumusalam, sapa ni,?”tanyaku.

“Ha, balas pun, pikir tak nak reply mesej dah, saya orang r, tak kan patung lak yang hantar mesej kat dia”balasnya

“Adui, memang la manusia, manusia ada nama, lagi satu mana dapat nombor saya ni? Ni dak sekolah Dato’?”

“Hehe, jangan la marah. Saya Cuma nak berkenalan dengan awak je. Bolehkan? Nombor awak? dapat dari orang la,hehe. Nantila dah lama sikit baru saya cakap saya dapat dari mana,ok?”

Aku bermonolog sendirian. “Sape la minah ni.nama pun tak nak bagi tau tapi tau nama aku, aku dah la baru pindah sekolah ni, tak sampai seminggu pun masuk dah ada orang mesej?”


0 Responses so far: