Followers

Monday, April 19

sempena hari ibu..

Posted by Abdullah Imrran As-Sabar on 3:04 PM 0 comments





walaupun hari ibu lama lagi...tapi aku takut tak sempat nak ucap kat mak aku..yang bahawa aku sayang sangat kat dia...

Dedikasi untuk ibu-ibu pejuang palestine....


Ibuku....di sana ada syurga menanti!!

Pemuda berusia 23 tahun itu tidak tidur pada malam 23 March 2010. Sedari tadi dia asyik mencatat sesuatu di atas sehelai kertas putih. Catatan itu lahir dari hati nuraninya yang tulus. Pemuda ini mahu catatan ini bukan sahaja di tatap oleh ibunya, adik-adiknya bahkan semua umat manusia yang cintakan kedamaian yang hakiki dan kebebasan di muka bumi Allah yang terbentang luas.

Kalu boleh, nanti biralah catatannya ini menjadi perangsang kepada pemuda seagama dan sebangsa dengannyabejuang dan terus berjihad menentang musuh Allah di muka bumi. Pemuda ini tidak rela maruah agama dan bangsanya di nodai seuka hati.

Seperti mana pejuang-pejuang yang dahulu, pemuda ini rindukan syahid. Syahid begitu indah dan nikmat bagi mereka yang reti bersyukur. Pemuda ini sudah merancang sesuatu bersama teman baiknya Ahmad Yusuff Abd Wahab, 23.

Sebaik sahaja surat ini siap di tulis, dia pergi bersama Ahmad bagi merencanakan satu misi sulit. Surat yang di tinggalakan di atas meja di baca oleh si ibu:

"Ibuku, sesungunya aku pergi meningalkanmu bukan bermakna bencikan dirimu, bahkan aku pergi di kau harus bergenbira. Kerana selepas kematian itu adalah syurga. Sebaik sahaja mendengar berita kematianku, bertakbirlah wahai ibuku! Allah mengetahui penderitaan kita.
Ampunkanlah dosaku sekiranya selama ini aku cuai dalam menunaikan hakmu. Demi Allah, saat aku meulis surat ini, air mataku berguguran jatuh. Tetapi demi agama tercinta, negara yang ku sanjungi, warisan para anbia' aku tidak rela tanah air ku menjadi bahan mainan. Tapi, apa daya ku, di sana ada syurga yang menanti, anugerah Allah yang paling bernilai"

Esok harinya, stesen televisyen Al-jazera memaparkan Ra'id Al Agha bersama temannya Ahmad Yusuff Abd Wahab terbunuh sewaktu cubaan melakukan serangan ke atas trak yang membawa tentera Israel. Mereka berdua mati serta-merta di tempat kejadian.


Si ibu redha dengan kesyahidan anaknya. Ra'id mati syahid ketika sedang berjuang membebaskan tanah airnya. Sewaktu si ibu mencium jenazah anaknya haruman kasturi semerbak menyelubungi kawasan. Sambil menitis air mata, si ibu bersyukur bahwa ada syurga menanti buatmu di sana....



0 Responses so far: